Alejandro Álvarez
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Alejandro Álvarez
His point of view as a creator of symbols is as disturbing as it is true. The man and the reality in which we live resembles a kaleidoscope, where each turn proposes new figures of the world that we witness and perceive. Each generation, each epoch in their respective centuries offers a complete reality of itself through art, and each new figure in the kaleidoscope it is unique, unrepeatable, and at the same time ephemeral, transitory and limited as man himself. Varezal (anagram with which Alejandro Álvarez signs his paintings) does not imitate reality, it builds it, it makes his most sensitive perceptions are visible through the varied topics he addresses: violence, astonishment, nihilism, desolation, fanaticism, the human face, the tensions of existence, alienation, madness, confusion .. Varezal does not go in search of itself as a separate entity from the reality that builds, goes in search of the world, explores and observes and plasma with different techniques the reality that surrounds it and also the world that lurks from the depths of its own perceptions. In his recent work, Alejandro Álvarez has transformed our reality into a series of moving symbols, has released the hinges that intended to keep the world fixed and immobile.
Su punto de vista como creador de símbolos es tan perturbador como cierto. El hombre y el la realidad en la que vivimos se parece a un caleidoscopio, donde cada turno propone nuevas figuras del mundo que presenciamos y percibimos. Cada generación, cada época en sus respectivos siglos ofrece una realidad completa de sí mismo a través del arte, y cada nueva figura en el caleidoscopio es único, irrepetible y, al mismo tiempo, efímero, transitorio y limitado como el hombre mismo. Varezal (anagrama con el que Alejandro Álvarez firma sus pinturas) no imita la realidad, la construye, la hace Sus percepciones más sensibles son visibles a través de los temas variados que aborda: violencia, asombro, nihilismo, desolación, fanatismo, el rostro humano, las tensiones de la existencia, enajenación, locura, confusión. Varezal no va en busca de sí mismo como una entidad separada de la realidad que construye, va en busca del mundo, explora y observa y plasma con diferentes técnicas de la realidad que lo rodea y también el mundo que se esconde de las profundidades de su propia percepciones En su trabajo reciente, Alejandro Álvarez ha transformado nuestra realidad en una serie de símbolos en movimiento, ha lanzado las bisagras que pretenden mantener el mundo fijo e inmóvil.